مووینگ اوریج ها

به منظور درک بهتر مووینگ اوریج ها لازم است توضیحاتی در مورد اندیکاتورها به شما ارائه دهیم.

اندیکاتورها کلاً 3 بخش می باشند:

1-TREND(روند نماها یا تعقیب کننده های قیمت):

این نوع اندیکاتورها معمولاً روی چارت قیمت نمایان می شوند.

مانند: مووینگ اوریجها، بولینگر باند، ایچی موکو و…

2-OSCILLATOR(نوسان نماها):

این نوع اندیکاتور در زیر نمودار قیمت به صورت هیستوگرام و نوسان گر نمایان می شوند.

مانند: مک دی، RSI، استوکاستیک و …

3-VOLUMES(حجمی):

اندیکاتورهای حجمی نیز در زیر گراف قیمت نمایان می شوند.

اگر چه دقیق نیستند ولی بیانگر حجم معاملات هستند، مانند: OBV، MFI و …

مووینگ اوریجها جزو اندیکاتورهای تعقیب کننده قیمت هستند.

به علت اینکه در فرمول داخلی اکثر اندیکاتورها به نوعی و با تقدم و تأخر خاصی از فرمول مووینگ اوریج ها استفاده شده است.

فرمول تهیه مووینگ اوریج ها از ساده ترین تا پیچیده ترین آنها بر یک مبنای کلی استوار می باشد.

آن میانگین گیری از قیمت است.

به این صورت که اگر یک مووینگ اوریج را بر روی چارت بیندازید.

یک گراف و یک نموداری را در کنار قیمت مشاهده می کنید.

که تا حد زیادی نوسانات قیمت را فیلتر کرده و به دنبال قیمت در حرکت است.

میانگین متحرک، میانگینی از داده های بازار در بازه زمانی خاص می باشد.

میانگین متحرک عموماً به عنوان یک اندیکاتور تکنیکال برای یکدست کردن  داده های بازار به منظور تشخیص روند شناخته می شوند.

نکته مهم:

زمانی که ما یک مووینگ اوریج با دوره زمانی 100 را روی تایم فریم روزانه قرار می دهیم.

به معنای این است که یک مووینگ اوریج 100 روزه روی چارت داریم.

هنگامی که همین مووینگ اوریج را در تایم پنج دقیقه قرار می دهیم.

به این معناست که ما یک مووینگ اوریج صد تا پنج دقیقه روی چارت انداختیم.

پس در کل مووینگ اوریج که در چارت استفاده میشه با تایم فریم آن نسبت مستقیم دارد.

کاربردهای مووینگ اوریج ها:
1- به عنوان حمایت و مقاومت داینامیک(پویا):
به این حالت که شما یه مووینگ اوریج با دوره زمانی خاص را روی چارت می اندازید.

به واکنش قیمت در گذشته به اون توجه می کنید.

برای مثال سهم یه مووینگ اوریج 55 در بازه زمانی روزانه حساس است.

هر سهامی یه مووینگ اوریج دارد که به آن حساسه و باید بگردید و پیدا کنید.

2- از کراس و برخورد مووینگ اوریج ها با هم می توان زمان خرید و فروش شد.

در این روش به حداقل دو مووینگ اوریج نیاز است.

یکی با دوره زمانی بالا یعنی کند تر و دیگری با دوره زمانی کوچک یعنی تندتر.

هر موقع مووینگ تندتر اومد زیر مووینگ کندتر سیگنال فروش صادر میشه و هر موقع مووینگ تند تر اومد بر روی مووینگ  کندتر سیگنال خرید صادر میشود.

البته ضعف این روش در بازارهای رنج هست

که دائماً مووینگها در هم پیچیده و تنیده می شوند.

ولی در بازارهای روند دار خیلی خوب عمل می کنند.

3- استفاده از خاصیت دافعه و جاذبه در میان مووینگ اوریج ها:

در این روش شما به حدوداً 10 عدد مووینگ اوریج با دوره های زمانی مناسب نیاز دارید.

وقتی که همه این ده مووینگ تاوریج به هم فشرده مانند یک فنر فشرده عمل می نمایند.

نیروی زیادی در آنها ذخیره می شود.

این انرژی می تواند در جهت خاصی آزاد شود و منجر به افزایش یا کاهش شدید قیمت شود.

در این حالت حرکات به تدریج از هم دور می شوند.

https://tinyurl.com/3ccz5vzy